ZZ.lv ARHĪVS

«Piešprice» reizēm var noderēt

2011. gada 16. februāris 19:47

1411
«Piešprice» reizēm var noderēt

Kam domātas degvielas piedevas un vai vispār tās vajadzīgas?

Benzīns ir gana aukstumizturīgs, taču ziemā problēmas var rasties ar neatbilstošu dīzeļdegvielu. Pazeminoties temperatūrai, parafīns, kas ir dīzeļdegvielā, sabiezē, caurplūdes spē­ja samazinās – degviela netiek cauri filtram un nenonāk sistēmā, skaidro «Latvija Statoil» pārstāvis Kaspars Skrābāns. Lai novērstu šādas problēmas, tirgotāji jau no oktobra sāk pārdot degvielu, kas izmantojama līdz -20ºC. Novembrī var iegādāties 1. arktiskās klases degvielu, kas sāk sabiezēt -16ºC temperatūrā, bet izmantojama līdz -26ºC. Decembrī, janvārī un februārī Latvijā tiek tirgota 2. arktiskās klases ziemas dīzeļdegviela ar saduļķošanās temperatūru -22ºC un sasalšanas -32ºC.Kaitīgais kondensātsDegvielas piedevu izmantošanu var salīdzināt ar cilvēka izturēšanos pret savu veselību, uzskata auto ķīmijas un kosmētikas vairumtirdzniecības firmas «TSC Auto Latvija» tirdzniecības direktors Gatis Ozols. Daudzi saviem braucamajiem pieliet pilnu bāku vairs nevar atļauties. Bet, ja tā piepildīta tikai līdz pusei, tad ir vieta, kur rasties kondensātam,  kas bojā degvielas sistēmu, uzsver speciālists. Turklāt, lai arī esam Eiropas Savienībā, ne vienmēr mums ir Eiropas kvalitātes degviela. G.Ozols autovadītājiem iesaka izmantot piedevu degvielas sistēmas attīrīšanai. Tā stabilizēs izsmidzinājuma kvalitāti, palielinās motora jaudu, uzlabos auksta motora iedarbināšanu, kā arī samazinās rūsas veidošanos. Ir arī speciāla piedeva, kas novērš dīzeļdegvielas sabiezēšanu un degvielas vadu nosprostošanos zemā temperatūrā. Degvielu neietaupīs Ir piedevas, kuras tiešām palīdz, apliecina Rīgas Tehniskās universitātes Autotransporta institūta docents Vitolds Šneps. Nevajadzētu gan paļauties, ka tās palīdzēs taupīt degvielu, taču attīrīšanai un sašķidrināšanai var būt visai noderīgas. Izmantojot piedevu sveķu un nogulumu attīrīšanai, speciālists gan iesaka uzmanīties. Ja to ielej pilnā bākā, sekas var būt bēdīgas. Labāk to darīt, kad palicis vien pāris litru degvielas, un tad darbināt auto tik ilgi, līdz degviela beidzas. Pēc tam jau droši drīkst liet degvielu kaut vai pilnu bāku, skaidro V.Šneps. Atbilstošas piedevas katrs var izraudzīties pēc nepieciešamības, taču pirmām kārtām regulāri jāraugās, lai auto būtu tehniskā kārtībā. Piedevas var būt profilaktisks līdzeklis, nevis glābiņš galēji kritiskās situācijās.