ZZ.lv ARHĪVS

Pircējs sūdzas par «Dinaz» dīzeļdegvielas kvalitāti, degvielas tirgotāji rausta plecus

> Diena.lv

2011. gada 11. marts 17:32

2367
Pircējs sūdzas par «Dinaz» dīzeļdegvielas kvalitāti, degvielas tirgotāji rausta plecus

Degvielas tirgotāji ir neziņā par iemesliem, kāpēc 2008.gada izlaiduma automašīnai «Dinaz» stacijā Jelgavā ielietā dīzeļdegviela slikti darbinājusi motoru.

Rīdzinieks Arnis brauc ar divarpus gadus jaunu «Volkswagen Tiguan». Iepriekš pildījis savam auto dīzeļdegvielu tikai «Statoil» un «Neste» degvielas uzpildes stacijās. Nedēļas sākumā Arnis pirmo reizi savā auto bākā ielējis dīzeli nelielajā «Dinaz» uzpildes stacijā Jelgavā.«Dzinējs raustījās, darbojās ar grūtībām, līdz nākamajā dienā to vairs vispār nevarēja iedarbināt,» atceras autovadītājs. Viņš domā, ka pie vainas varētu būt ūdens kondensāts uzpildes stacijas degvielas tvertnēs, jo diennaktī temperatūra ir svārstīga, naktī mīnusos un dienā plusos.Lai novērstu problēmu, Arnis atkal bākā ielējis ierastajos benzīntankos pirkto degvielu un auto atdzīvojies.Latvijas degvielas tirgotāju asociācijas vadītājs Oskars Karčevskis uzskata, ka Arņa auto dzinēja ķibelēs nav vainojams ūdens kondensāts. «Tas ir kāds cits cēlonis. Ūdens  kondensāta problēma attiecas uz visiem tirgotājiem vienādi. Es pat neteiku, ka tagad ir vismitrākais laiks, jūlijā lietos ir trakāk. Tāpat tā arī nevarētu būt nelegālā degviela, jo legālajā tīklā kontrabandas nav, tas ir droši,» norāda tirgotāju pārstāvis.«Auto Gross» servisa speciālists Ansis pieļauj, ka pie vainas varētu būt degvielas kvalitāte, iespējams arī, ka degvielas filtrā ticis ūdens. «Nav starpības, kur degvielu pērk, jo lielākā daļa iepērk Mažeiķos. Tomēr nevaru atbildēt, kas «Dinaz» stacijā tirgots. Mums uz servisu tiek vesti auto, kuru īpašnieki visu laiku pildās «Statoil», un arī ir problēmas.»«Statoil» degvielas kategorijas vadītājs Kaspars Skrābāns skaidro, ka dīzeļdegvielai ūdens ir bīstamāks, nekā benzīnam. Viņš pieļauj, ka ūdens kondensāts var būt problēma tajos DUS, kur degviela tiek glabāta virszemes tvertnēs.«Statoil» stacijās degvielu glabā pazemes tvertnēs, tās vidējā temperatūra šobrīd esot viens divi grādi plusā.«Reizi nedēļā manuāli mērām ūdens klātbūtni degvielas tvertnēs, tāpat ir elektriski sensori, kas dod signālu pārdevējam, ka tvertnē ir ūdens un viņš degvielas tirdzniecību pārtrauc. Ūdens kā jau smagāka viela nosēžas tvertnes apakšā,» saka K.Skrābāns, piebilstot, ka šādas situācijas «Statoil» ir retums.K.Skrābāns arī pieļauj, ka pie vainas varētu būt arī autovadītāji, jo pašlaik izplatīta prakse braukt ar gandrīz tukšu bāku, tādējādi mainīgajos laika apstākļos bākā ir vieta, kur rasties ūdens kondensātam. «Autovadītāji bieži brauc, bākā iepildot degvielu pa pieciem, pa desmit latiem,» tā «Statoil» pārstāvis.Arnis gan noliedz šādu varbūtību, jo nekad nemēdz braukt ar gandrīz tukšu degvielas bāku.«Neste» DUS iekārtu apkopes vadītājs Normunds Krūmiņš informē, ka «Nestes» DUS  tvertnes ir pazemē un tās ir aprīkotas ar signalizāciju, kas ūdens klātbūtnes gadījumā automātiski apstādina degvielas tirdzniecību.«Dinaz» stacijas Jelgavā uz Dobeles šosejas operatore Dita Jegorova stāsta, ka stacijas degvielas tvertnes, kas atrodas pazemē, katru dienu tiek pārbaudītas uz ūdens klātbūtni ar speciālu mērkārti, kuru nosmērē ar ūdens jūtīgu pastu. «Ja iekrāsojas zaļa, zinām, ka ūdens nav, ja sarkana, tad ir ūdens,» skaidro darbiniece. Līdzīgu atbildi saņēmām Jelgavas otrajā «Dinaz» DUS Lietuvas šosejā 2.Savukārt «Dinaz» stacijas Rīgas ielā 56, Jelgavā, operators Vadims Skuja informē, ka ūdeni tvertnēs stacijā mēra «vismaz divreiz nedēļā». Tāpat viņš atzina, ka nedaudz ūdens tvertnēs ir vienmēr, kādi 50 litri. «Ja rodas vairāk, sūknējam ārā, mums ir speciāls sūknis,» tā Vadims. Uz jautājumu, vai šis ūdens var ietekmēt auto dzinēju, viņš atbild, ka noteikti ne.