ZZ.lv ARHĪVS

«Plus punkts» sadārdzina avīzes

Edgars Kupčs

2011. gada 21. maijs 08:02

1549
«Plus punkts» sadārdzina avīzes

Šonedēļ dīvainu pārsteigumu, ko jau sācis vētīt Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), pircējiem sagādājis mazumtirdzniecības uzņēmums «Plus punkts» – par katru nopirkto avīzi, žurnālu, autobusa, loterijas biļeti un «Bite» produktu klientam jāpiemaksā pieci santīmi. Uzņēmējs teic, ka tā rīkoties spieduši piegādātāji, kas tirgotājam atstāj pārāk mazu peļņas kumosu.

Kaut arī vienā pirkumā būs vairāki preses izdevumi, pieci santīmi jāpiemaksā par katru avīzi vai žurnālu, lai gan uz preses izdevumiem norādīta konstanta maksa. Uzņēmums to nosaucis par «apkalpošanas maksu». SIA «Plus punkts» Tirdzniecības daļas vadītājs Raitis Kvēps teic, ka uzņēmuma kiosku tirgošanās specifika ir tā, ka tajos nopērkams liels klāsts preču ar fiksētu cenu. R.Kvēps apgalvo, ka, piemēram, preses izplatīšanas monopoliste SIA «Preses serviss» pēdējā laikā dramatiski pasliktinājusi nosacījumus, samazinot to cenas starpību, kas no avīzes fiksētās cenas paliek tirgotāja kabatā. «Tas ietekmē mūsu peļņu,» viņš skaidro, ka bijuši spiesti pieņemt lēmumu par papildu uzcenojumu noteiktai produktu grupai. SIA «Preses serviss» mārketinga direktore Inga Samoviča kategoriski noraida tirgotāja pārmetumus, sakot, ka nosacījumi ir līdzīgi kā citām mazumtirdzniecības ķēdēm, piemēram, «Narvesen». Līgums ar «Plus punktu» spēkā ir vismaz pusgadu, tas nav mainīts. Viņa teic, ka tirgotāja rīcībā paliek lielākā daļa no atlaides, ko izdevējs piešķir no avīžu fiksētās cenas, nododot tās pārdošanai. Cik procentu no avīzes cenas paliek loģistikas un cik – pārdošanas uzņēmuma kabatā, viņa nesaka, taču norāda, ka lielākā daļa tiek tirgotājam. «Viens tirgotājs neprot saimniekot un pēkšņi nebrīdinot izdomā, ka darīs tā,» saka I.Samoviča. «Tā ir «Plus punkta» problēma – klienti aizies uz citām avīžu izplatīšanas vietām,» vērtē Tirgotāju asociācijas šefs Henriks Danusevičs. Viņš gan saprot preses pārdevēju, jo «ne visi izplatītāji ir gatavi kompensēt pārdošanas izmaksas».   PTAC pārstāve Ilze Žunde teic, ka jau saņemtas pirmās patērētāju sūdzības par negodīgu komercpraksi, jo pircēji uzskata, ka ar prasīto papildmaksu tiek maldināti. PTAC «Plus punkta» rīcības atbilstību normatīviem vērtēs nākamnedēļ.